Thursday, September 11, 2008

KAK TIPAH KOYA DAN MACHA SIVARASA

http://www.masterdedah.com/

Wednesday, September 10, 2008
Latheefa Koya adalah Ahli Majlis Tertinggi PKR. Sivarasa Rasiah adalah Naib Presiden PKR. Dua dua orang peguam ini ialah ahli parti PKR. Mana boleh ahli PKR membela Penasihat PKR dalam kes liwat. Kalau orang lain korang kata tak adil, tapi kalau kena kat korang adil lah pulak. Macam mana bro. Double Standard ni. Polis dan Mahkamah dikatakan tak adil oleh Bang Nuar, tapi si Koya dan Sivarasa ni boleh plak jadi peguam bela Bang Nuar.
Kesian wa tengok Kak Tipah Koya dan Macha Sivarasa ni. Ke hulu hilir kempen dalam aktiviti politik termasuklah membela Bang Nuar di court kerana kes liwat. Ni nak jadi peguam ke jadi orang politik? Dua orang ni memang kaki pembelit dan pakar pusing fakta. Korang tengok sendiri video Kak Tipah ni belit depan Zulkifli Nordin, YB Kulim. Lari YB Zul sampai tutup terus handphone gara gara belitan Kak Tipah Koya. Macam manalah nak cari kebenaran kalau Kak Tipah Koya dan Macha Sivarasa ni yang jadi peguam, confirm lah tak ada satu benda pun yang adil bagi mereka. Dua orang peguam ni pemimpin PKR, sudah pasti la mereka nak bela Penasihat PKR bermati matian. Lepas ini kita akan saksikan perbicaraan kes liwat ni menjadi satu kempen PKR dalam mahkamah bukan lagi perbicaraan mencari kebenaran. Bang Nuar oh Bang Nuar pandai sungguh kau membelit macam peguam peguam kau jugak. Lu fikirlah sendiri ya, adil ke tak orang parti jadi peguam?

4 comments:

http://www.miaruzul.blogspot.com/ said...

itu namanya meludah ke langit, bang nuar 2 tukang karut hebat. Kita tunggu dan lihat apa yang akan jadi nanti. Meluruskan benang yang basah dah jadi kebiasaan bagi bang nuar dan konco2nya

Anonymous said...

selepas demontrasi hindu bengap hindraf..majlis peguam pun sebok2 nak buat demontrasi ..yang aku ingat muka tipah koya ni antara yg lantang memaki hamun polis mendakwa perbuatan mereka tak salah..

samalah tipah koya dengan hindu2 kaki putar belit tu..dah rakyat pun tak suka demontrasi kalanan, buat jalan sesak, nak kesana kemari pun payah, dioarng kata jugak perbuatan tu tak salah..mmg tak salah dari segi undang2, tapi dari segi akhlak dan adab hancusss..
apa yang nyata dalam majlis peguam majoritinya adalah orang PKR, yang mengharapkan anwar menghapuskan hak istimewa orang melayu..atas slogan keadilan untuk semua..

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PKR- puak keling rakyat... bukan puak rakyat keling...

presidennya adalah BABI- Barua Anwar Bin Ibrahim...asal keturunannya dari Hindhu juga.

Rizal said...

Puan..

Dalam aspek perundangan, orang yang ada hubungan dengan tertuduh la yang paling sesuai jadi peguambela. Sebab dia dah tahu selok belok pasal tertuduh. Tertuduh boleh pilih siapa2 yg dia rasa selesa untuk jadi peguambela dia.

Contohnya kalau puan ada syarikat. Puan tentu mahukan panel peguam yang akan bertindak bagi pihak puan tu terdiri daripada orang yang puan senangi dan percaya.

Yang tak boleh ada hubungan ialah pendakwa dan tertuduh / pendakwa dan hakim / peguambela dan hakim.

Semua sistem perundangan pakai kaedah ni.