Wednesday, May 27, 2009

PKR DAN AMALAN RASUAH: MENGETUK DULANG PAKU SERPIH

Calon Bebas yang bertanding pada Pilihan Raya Kecil Penanti, Aminah Abdullah semalam menyerahkan kepada dekoder MP4 yang mengandungi rakaman perbualan berkaitan tawaran PKR kepada beliau. Malah beliau turut menyerahkan sekeping cakera padat (cd) dan 3 cetakan gambar pertemuannya dengan ahli PKR kepada SPR Pulau Pinang.

Antara tawaran yang dikemukan kepada Aminah:

1) Ganjaran wang tunai sebanyak RM80,000
2) Jawatan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

kedua-dua ganjaran di atas ditawarkan kepada Aminah jika beliau bersetuju menarik diri dari bertanding pada PRK DUN Penanti.

Manakala jika Aminah enggan menarik diri dan menang pada PRK tersebut, beliau tetap ditawarkan ganjaran berupa jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang dengan syarat beliau menyertai semula parti berkenaan.

Apa yang menariknya......... Aminah merakama perbualan ini dan semestinya menjadi bahan bukti utama Aminah disogok dengan pelbagai ganjaran yang mampu mengaburi mata. Yang menariknya lagi, sudah menjadi tabiat ahli dan pemimpin PKR merakam segala perbualan yang berlaku antara mereka dan 'orang luar'. Malah Aminah juga tidak menolak kemungkinan perbualan mereka turut dirakam oleh ahli PKR tersebut.

Mustika: Aminah dahulu bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang...............
PKR dan amalan rasuah bukan perkara baru. Namun mereka lebih suka mencanangkan amalan rasuah dalam BN dan kerajaan sedangkan mereka lah yang sebenarnya mengamalkan rasuah dan sogok menyogok ni. Ibarat peribahasa mengetuk dulang paku serpih.

No comments: