Friday, April 16, 2010

CERITA KEDAI KOPI (I)

Khalid dikatakan ingin membantu DAP untuk bertapak dengan selesa dan kukuh di Selangor. Justeru, terbinalah I-City. I-City merupakan anak syarikat I-Berhad. Umum juga mengetahui Khalid mempunyai kaitan yang erat dengan Lim Kim Hong, boss besar I-Berhad.

Ketika proses pembinaan I-City, mereka telah merampas tanah-tanah milik pekebun kelapa sawit dan menghalau pekerja-pekerja estat. Akibat daripada tindakan tersebut, pekerja-pekerja estat hilang tempat berlindung. Kerajaan Negeri ketika itu yang dipimpin oleh Khir Toyo cuba mencari penyelesaian kepada masalah rakyat dan hasil nya I-City bersetuju untuk memperuntukkan sebidang tanah untuk dijadikan sekolah Tamil (ini sahaja yang mampu I-City tawarkan).

Kerajaan Negeri Khir Toyo telah membantu pekerja-pekerja estat dengan memberi rumah kepada mereka (terletak di Flat PKNS kos rendah di Seksyen 7, Shah Alam). Jelas Khir Toyo dan Kerajaan BN sedaya upaya membantu rakyat yang tertindas dek tindakan rakus rakan baik Khalid yang tidak bertanggungjawab itu.

(sambungan di bahagian II)

(sumber maklumat: Darul Ehsan Today)

No comments: