Thursday, November 06, 2008

Benarkah tindakan keluar dewan Pakatan Rakyat untuk membela rakyat ?


sumber: penembak tepat

Kata kawan saya GAP ( di sini ) diorang ni dah 6 kali keluar dewan sejak MAC lalu. Lepas menang besar jadi MP dah pandai keluar dewan ponteng...

Bayangkan tak sampai setahun dah 6 kali keluar dewan.Tak puas hati sikit keluar. Nak jadi hero sikit keluar. Last last gaji buta dapat tiap hujung bulan sbb selalu keluar keluar dan keluar.Dulu Wan Azizah jadi 'ketua keluar' ( baca : ponteng ) dan ramai membontoti beliau keluar sama2 tp skrg Anwar pula jadi ketua keluar dan dibontoti oleh MP2 PKR yang lain.

Walhal Anwar yang kena tuduh membontot dari belakang orang nama Saiful Bukhari ! hahaha Kalu main keluar dewan ni diamalkan selalu, maknanya mereka sedang menempah keranda mereka sendiri untuk PRU 13 akan datang.

Apa sebab mereka keluar ? aku rasa ada kalangan korang ni tak tahu.Kata Anwar : Najib tidak ada semangant berparlimen.

Sebab apa korang tahu tak ? tak bagi chance potong ucapan mencelah.Kata Najib, saya nak bagi lepas ni. Lepas selesai baru saya bagi. Ini hak saya.

Tapi geng depa ni bangang @ bahalol kot.Tak reti nak tunggu. Yang belajar agama pun tak sabar juga. Sedangkan Tuhan kata Dia suka orang orang yang sabar.Patutlah ketua orang orang membontot satu sama lain keluar dewan tu dok hantaq ketua taiwan nama Tian Chua tangkap MP BN yg sedang belajar sambil melawat di sana.

TU tanda jelas depa ni jenis tak sabar dan nak segera.Tapi sayang tak ada pun orang nak ikut depa jadi katak dan melompat hahahaha.Kalu macam ni nampak gaya kita kena tolak total semua geng diorang ni, sebab 70 MP depa ni keluar dewan.

Habislah jika orang kampung dok harap depa berbahas sungguh 2 tapi tak berani dan keluar dewan pula dan tuduh Najib tak ada semangat berparlimen ( klik sini pautan berita ).Pelik, ajaib, heran, siapa tak ada semangat ?yang dok tunggu dlm dewan ke atau yang KELUAR BERAMAI RAMAI dari dewan ?Ada lagi orang bodoh tak kat sini ?Lu fikir laaaa sendiri kah kah kah

2 comments:

Hangpa Kata Hangpa Terar said...

Salam Tuan punya Blog,

Depa ni mmg dungu..bangang dan sebagainya sbb tu suka buat benda2 yg mengarut lg meloyakan kita yg melihatnya.

mustikacitra-indah said...

memang pun