Wednesday, May 13, 2009

Pelabur usah bimbang: MB Perak


IPOH: Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menegaskan pelabur tidak perlu bimbang untuk menjalankan perniagaan di negeri itu selepas kemelut yang berlaku kebelakangan ini. Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco tengah hari ini, beliau berkata, keadaan di Perak tenang dan semua aktiviti termasuk ekonomi dan perniagaan berjalan seperti biasa.

sumber: Berita Harian Online

Mustikaindah harap sangat keadaan di Perak akan sentiasa tenang selepas ini.....

Biarlah kemelut yang berlaku di negeri itu berakhir tanpa sebarang kekecohan, ketegangan mahupun pertumpahan darah. Situasi tersebut bukan sahaja akan menjejaskan nama baik negeri dan pemimpin negeri serta menambah kebimbangan pelabur, malah akan menyumbang kepada penurunan jumlah pelancong.
Umum juga mengetahui sektor pelancongan di negeri itu juga banyak menyumbang kepada peningkatan taraf hidup dan ekonomi masyarakat setempat. Malah ada antara penduduk di negeri itu yang bergantung hidup kepada industri pelancongan dengan menjual hasil pembuatan seperti labu sayong kepada pelancong. Sebagai rakyat Malaysia yang dianugerah Tuhan dengan akal fikiran yang sempurna, kita haruslah sama-sama berganding bahu memastikan negeri Perak akan terus berkembang maju dalam suasana yang aman damai. Kepada penyokong pembangkang, hentikan lah kekecohan. Tak ada faedah pun........ Ibarat pepatah, "menang jadi arang, kalah jadi abu". FIKIR-FIKIRKANLAH BERSAMA.

No comments: