Wednesday, June 17, 2009

Kerajaan perpaduan: Pas mahu PKR, DAP diajak berbincang

KUALA LUMPUR: Pas sedia berbincang dengan Umno dan Barisan Nasional (BN) berhubung penubuhan kerajaan perpaduan dengan syarat Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP menyertai perbincangan itu. Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali, berkata sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak enggan berbincang dengan DAP atau PKR, Pas akan menolak mengadakan perbincangan dengan Umno-BN mengenai cadangan itu (Bharian Online).


Mustikaindah: Isu berbincang atau bermuzakarah telah lama kedengaran. Namun ia ibarat angin lalu yang tidak sempat singgah ke cuping telinga kita. Mana mungkin proses ini boleh berjaya dan boleh direalisasikan jika hanya satu pihak sahaja yang bersungguh sedangkan pihak yang satu lagi tidak habis-habis berdolak dalih.

Buntu fikiran Mustika apabila memikirkan kenapa PAS sanggup bersekongkol dengan DAP dan PKR yang secara nyata dan jelas cuba menjatuhkan agenda Melayu (kata teman Mustika) . UMNO sedaya upaya cuba memberikan khidmat yang terbaik dengan menjaga kepentingan Melayu dan negara amnya tetapi melihatkan pemimpin PAS yang ego dan degil hati Mustika seolah-olah dihiris belati tajam. Sakitnya hati bila mengetahui pemimpin yang mengaku "membangun bersama Islam", berkopiah putih dan bersongkok, kononnya menjaga kepentingan Melayu dan berpaksikan Islam sebagai senjata pertarungan politik, sanggup bermusuh dengan pemimpin Melayu dan sanggup pula 'tidur sekatil' dan 'makan sepinggan' dengan DAP dan PKR.

Apa yang diperjuangkan PAS sebenarnya???????????

No comments: