Tuesday, July 28, 2009

KEANGKUHAN DAN KEEGOAN SEORANG PEMIMPIN

Sebelum ini media ada menyebarkan mengenai kesediaan PAS bekerjasama dengan UMNO demi kepentingan agama, negara dan bangsa. Namun semalam, Nik Aziz secara terang terangan menafikan kononnya PAS bersedia bekerjasama dengan UMNO.

Hairan dan pelik mengapa pemimpin PAS bersikap demikian? Mungkin setelah mengeluarkan kenyataan tentang kesediaan mereka, ada pihak lain yang cuba menentang? Atau mungkin PAS main-main. Sekadar ingin memalukan pihak lain, dalam erti kata lain UMNO.

Nik Aziz semalam menafikan sekaras-kerasnya kesediaan PAS bermuzakarah dengan UMNO tetapi menegaskan ianya sekadar kesediaan kerajaan negeri (PAS) untuk bekerjasama dengan kerajaan pusat (BN/UMNO), kerana baginya, kerajaan pusat bertanggungjawab terhadap kerajaan negeri. Nik Aziz tak nampak kah selama ini walaupun negeri Kelantan berada di bawah 'kelambu PAS', ia masih dan terus mendapat perhatian kerajaan pusat. Jika sekiranya kerajaan negeri Kelantan (PAS) tidak memberikan kerjasama sekalipun sebelum ini, kerajaan pusat (BN/UMNO) tetap menjalankan tanggungjawab mereka terhadap negeri jajahan pembangkang.

Sedih Mustika tengok Nik Aziz, agaknya dia suka main tarik tali. Jaga-jaga Nik Aziz nanti takut kain pelikat tok guru londeh plak. Jangan sampai memalukan diri sendiri.

1 comment:

Anak Lenggong said...

"PERGI JAHANAM DENGAN UMNO"..Perkataan ini yang diucapkan oleh seorang yang dianggap ulamak islam didalam TV semalam...adakah ini cara baru untuk berdakwah bagi golongan melayu Pas..atau ini kah ciri keislaman yang dibawa oleh orang tua ini...kalau begini lah caranya..baik nasihatkan nik ajis tu buka serban dia dan pakai je semuntal karpal singh.