Monday, July 14, 2008

TAHNIAH KEPADA PDRM. DEMI KEAMANAN PARLIMEN DAN DEMOKRASI

Hari ini Parlimen berjalan seperti biasa. Sesi soal jawab agak aman dengan menteri-menteri berkaitan membuat pergulungan masing-masing.

Di luar dewan, terutamanya jalan-jalan menghala ke Parlimen kelihatan sepi kerana kawalan rapi oleh pihak berkuasa memandangkan ada usaha-usaha tidak berkepentingan cuba berdemo berhampiran Parlimen kerana Parlimen katanya akan membincangkan undi tidak percaya sekiranya di terima oleh Speaker Dewan.

Apa yang dilakukan oleh pihak berkuasa terutamnya PDRM diluar kawasan Parlimen adalah pendekatan terbaik supaya Parlimen yang berpegang kepada prinsip demokrasi, dapat berjalan dengan baik. Pihak polis hanya menjalankan tugas dengan menepati lunas undang-undang yang sedia ada supaya ketenteraman awam terjamin dan lalu lintas bergerak lancar. Wira mengambil kesempatan mengucapkan tahniah kepada PDRM kerana menjalankan tugas demi kebaikan semua pihak terutamannya bagi ahli-ahli Parlimen dan petugas-petugas yang diperlukan bagi sesi terakhir Mesyuarat Kedua Parlimen.

OLEH: PEMIKIR NEGARA

No comments: