Thursday, April 22, 2010

SELANGOR (SIRI 1)



Khalid Gagap ketika mula-mula menjadi Menteri Besar di Selangor tidak menghadapi masalah untuk mentadbir negeri dan rakyat yang aman, makmur dan sejahtera. Ini kerana, pemerintah terhadulu (BN) telah pun memastikan rakyatnya 'selesa' di negeri itu sejak lebih 50 tahun dahulu. Khalid dan kroni-kroninya hanya menambah sedikit kononnya perkara-perkara ”kebajikan” (padahal ia hanya omong kosong) supaya rakyat nampak peranan mereka di negeri itu.. Sebenarnya rakyat sudah lebih baik dan negeri sudahpun maju. Maka sebab itulah khalid Gagap tidak mempunyai masalah untuk mengekalkan keamanan di Selangor.


Bagi menjana kewangan negeri untuk membuat semua program ”kebajikan” negeri, Khalid hanya mempergunakan kesenangan yang telah tersedia.. Pertama, pemerintah dahulu (BN) telah meninggalkan 1.4 billion. maka, Khalid Gagap dan kroni-kroninya pun memanfaatkan wang terrsebut dan masuk dalam kantung poket mereka.. Selangor juga kaya dengan sumber cukai tanah dan paling penting sumber hasil pasir. Hasil negeri sebanyak itu, tidak dimanfaatkan untuk rakyat tetapi telah masuk di dalam tabung PKR (yang tengah nazak, tunggu masa untuk dikuburkan). Ketika sambutan 100 hari pentadbiran Khalid Gagap telah menyalahgunakan wang untuk pembangunan rakyat dan negeri Selangor.


Liciknya Khalid sehingga mampu mengaburi mata rakyat. namun apa yang Khalid lakukan di Selangor. hanya goyang kaki sambil menunggu kantung poketnya penuh..........


(siri 2 akan menyusul)

No comments: