Thursday, April 22, 2010

SELANGOR.....(SIRI 2)

Khalid Gagap pernah mencanangkan kepada semua ahli-ahli DUN Selangor dan DYMM Sultan Selangor mengenai target untuk mendapatkan RM150 juta hasil pasir. Tapi kemudian mengaku hanya mendapat kutipan RM 4.6 juta saja.

Khalid Gagap menganggap dia harus membuat andaian kreatif agar nampak hasilnya banyak supaya PKR selangor dilihat ada sasaran dan kerja kuat. Sekali rakyat tertipu. Khalid Gagap telah melantik syarikat Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSBB) untuk mengawal semua pengeluaran pasir atas tanah negeri, mengutip doket pasir yang dahulunya di bawah seliaan pejabat tanah daerah. PKR Selangor harus memonopoli hasil pasir negeri, barulah nanti keuntungannya masuk kantung PKR.

Khalid Gagap telah membuat perayaan 'kejayaan' satu tahun parti Pakatan Rakyat memerintah negeri dan jumlah perbelanjaannya mencecah hingga RM 1.3 juta. Namun perbelanjaan untuk publisiti dan hampers hanya hampir RM300 ribu sahaja. Mana perginya RM1juta lagi tu? Apabila dipersoalkan, Khalid gagap menyatakan bahawa mereka perlu bergembiran apabila meraikan sesuatu 'kejayaan'. Namun yang menjadi kemarahan rakyat apabila Khalid Gagap mempergunakan hasil simpanan Kerajaan Negeri ketika BN dahulu yang berjumlah RM 1.4 bilion.

Ketika pemerintahan Khalid Gagap, bajet Selangor 2009 mengalami defisit lebih RM 578.5 juta.
Hal ini telah berjaya disembunyikan oleh Khalid Gagap. Kata Khalid, rakyat bukan faham pun kalau bercerita mengenai bajet negeri.

Rakyat Negeri Selangor di tipu hidup-hidup oleh Khalid Gagap dan kroni-kroninya. Namun "bangkai gajah mana boleh ditutup dengan sehelai daun"...........Lambat laun, rakyat akan sedar dan mula membuka mata hati mereka agar tidak terus tertipu dengan Khalid dan PKR khususnya.

(bersambung.............)

1 comment:

Anonymous said...

Tolong bloglistkan blog hamba..HAMBALAH THE POPE GOMO!!

POPEGOMO.BLOGSPOT.COM