Wednesday, May 14, 2008

NASIHAT UNTUK MP PEMBANGKANG

MP Kuala Slangor telah ditegur mengenai isu yang ingin dibahaskan kerana isu tersebut telah pun diperjelaskan sebelum ini. Apabila beliau diberi peluang untuk memohon penjelasan, beliau tidak menggunakan peluang tersebut sebaiknya. Yang Di Pertua Dewan juga menasihati MP Kuala Selagor supaya tidak berucap sebaliknya terus kepada soalan.

MP ini cuba mewujudkan kekeliruan kepada ahli dewan mengenai angka-angka yang pada hemat mustika seperti hendak mengajar ahli dewan untuk menghitung dan bermain kira-kira. MP ini agaknya lupa bahawa beliau sedang 'berucap' dengan Menteri Kewangan. Seseorang yang tidak perlu diajar cara mengiranya.

MP Kuala Selangor juga harus sedar bahawa dewan yang mulia ini bukannya tempat untuk mencari publisiti murahan. Kononnya ingin dilihat sebagai MP yang aktif. Sebagai seorang ahli MP, jangan terlalu 'over acting'. Kerana ingin dilihat sebagai 'hero', beliau bersikap seperti kebudak-budakan malah tidak berfikir panjang sebelum bangun untuk memohon penjelasan dari menteri yang terbabit. Jika ingin dilihat sebagai pemidato terbaik pun, carilah port yang sesuai.

No comments: