Monday, June 23, 2008

MP PERMATANG PAUH (PKR) MASIH DI TAKUK LAMA

MP Permatang Pauh berleter dalam Dewan Rakyat berkaitan dengan hak kenaikan harga yang banyak menyusahkan rakyat. Beliau kecewa dengan kenaikan harga simen dan besi kerana ini ada kesan kepada pembangunan dan juga aspek pengangkutan.

Beliau juga menyentuh tentang kelemahan wang ringgit, isu rebat dimana sehingga 5 kereta boleh dibuat tuntutan, dan pelbagai lagi.

Beliau berleter sungguh tetapi tidak mencuba untuk merungkaikan masalah ini. Beliau hanya menyebut bahawa kerajaan banyak memungut segala hasil bernilai RM280 billion.

MP Permatang Pauh masih lagi mengulangi kesilapan dalam berhujah. Dahulu dan sekarang....... Memang mudah untuk mengkritik terutamanya sebagai pembangkang yang tidak tahu menahu mengenai aspek pentadbiran negara. Biasanya adalah lebih mudah mengkritik daripada melaksanakan program.

Alangkah baiknya sekiranya ketua pembangkang dapat mengambil kesempatan yang ada untuk mengemukakan cadangan-cadangan konkrit dalam menghadapi krisis dan cabaran semasa supaya rakyat di manfaatkan. Kalaulah cara begini diteruskan oleh pembangkang, maka 'quality time' Parlimen yang disediakan untuk ahli dewan akan menjadi sia-sia. Renungkanlah dan cubalah memberi syor-syor positif dalam usaha untuk menyelesaikan krisis semasa yang sebenarnya akibat daripada faktor-faktor luaran terutamanya Amerika. Pembangkang elok tujukan soalan-soalan mereka kepada pemimpin-pemimpin Amerika.

No comments: